Clean Rivers, Better Business

Maas Cleanup pakt de macht!

In aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen verovert de nieuwe campagne van Maas Cleanup de straten. We overtreden elke wet, laten de coalitie vallen, en dumpen ons afval. Niet heus natuurlijk: tussen de regels door klinkt een andere boodschap.

De campagne werd ontwikkeld door founding partner en strategisch communicatiebureau Viastory. “We konden het niet laten om een knipoog te maken naar de politiek”, zegt Toos Hofstede, partner bij Viastory en fervent voorvechter van duurzaam ondernemen en een schone Maas. In een interview in De Limburger benadrukt ze dat de campagne géén stemadvies is, maar wel een oproep om ook in het stemhokje aan de Maas te denken. En natuurlijk een oproep om op 18 maart mee te doen met Maas Cleanup Day.

Stem voor de Maas

Maas Cleanup vindt namelijk dat iedereen recht heeft op een gezond leefklimaat. Daarom breekt opnieuw het moment aan om verandering in gang te zetten en te kiezen voor een partij die oog heeft voor een schone riviernatuur. Toos: “We wijzen mensen erop dat hun stem het verschil maakt, maar we laten het aan de kiezer zelf om te kiezen.”

Tot 18 maart is de campagne zichtbaar in het Limburgse straatbeeld. Op driehoeksborden en abri’s, in culturele instellingen en diverse hotspots. Een krantenadvertentie in alle edities van De Limburger en op onze social mediakanalen. Sta jij achter onze boodschap? Help dan mee om het tij te keren. Download de Maas Cleanup toolkit en deel de campagne op je eigen social mediakanalen met je netwerk, vrienden, familie en collega’s.

Ruim mee op

We wachten niet op de formatie, maar gaan op zaterdag 18 maart alvast aan de slag om schoon schip te maken voor de Maas. Help jij ons mee? Meld je dan snel aan op acties.maascleanup.nl.

Meer nieuws

16 september 2020
> betterbusiness > cleanrivers

Hoe moeder Maas het Limburgse bedrijfsleven verbindt

Gewapend met handschoenen, prikstokken, grijpers en afvalzakken trekken zaterdag 19 september zo’n 5000 mensen de Limburgse natuur in om zoveel mogelijk afval te verzamelen.

Lees meer

16 maart 2022
> betterbusiness

De reinigende kracht van een idee uit ergernis

Huub Waterval over 2,5 jaar Maas Cleanup

Lees meer

13 maart 2024
> betterbusiness > cleanrivers

Het was Zondag in het Zuiden en Maas Cleanup

De makers van het spektakelmusical Het was Zondag in het Zuiden sluiten zich aan bij Maas Cleanup. Frans Hendrickx, directeur Toneelgroep Maastricht: “Dit is een partnership dat op heel veel vlakken klopt."

Lees meer

Bekijk meer nieuws

Stay clean: volg ons!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date
over onze acties en ons netwerk